Voorgenomen om op dieet te gaan? Daar zou ik nog maar eens even over nadenken

Productgroepen vermijden, kcal tellen, geen suikers meer, vanaf nu stoppen met alcohol, iedere dag sporten? Vraag jezelf eens af of deze voornemens haalbaar zijn tot volgend jaar 2022..

Ik denk eerlijk gezegd van niet. Ook al zal je misschien aan het begin snel resultaat zien, dit resultaat hou je nooit vast als je ook die nieuwe ‘regels’ niet kunt volhouden.




👉🏼Maar wat moet je dan wel doen? 🤷🏼‍♀️

Stap 1

Kies een patroon dat bij jou past. Verander met kleine stapjes en voeg daar pas iets aan toe wanneer je het ene minimaal 30 dagen onder de knie hebt. Daarnaast moet je je bij elke stap afvragen of dit een fijn gevoel oplevert. Wanneer het namelijk teveel moeite is, dan is de stap te groot, moet je mogelijk een andere manier zoeken of is misschien de motivatie onvoldoende aanwezig en wil je helemaal niet zo graag anders. Jouw WAAROM moet namelijk heel duidelijk zijn en deze gaat vaak gepaard met een pijnpunt. Is jouw pijnpunt groot genoeg, dan wil je er alles aan doen om te veranderen. Combineer je dit met een juiste aanpak, dan ga je zeker slagen.

Stap 2

Laat je niet verleiden tot weer een nieuw dieet. Een dieet houd namelijk niet rekening met negatieve gezondheidseffecten waardoor je sowieso gaat terugvallen (ook al is dit mogelijk pas na jaren). Richt je op het verbeteren van je gezondheid, gezonde (voedings)keuzes, luisteren naar het lichaam, jezelf iets gunnen, verminderen van stressfactoren en schakel zo nodig hulp in




Wil jij 2021 het jaar maken waarin je wel je gezondheidsdoelen behaald? Wil jij over 12 maanden terugkijken en kunnen zeggen ”dit is de nieuwe en gezonde ik”. Wij willen je daar graag bij helpen. Wij staan klaar om je te begeleiden en te motiveren om te sporten en geven je advies om je voedingspatroon te verbeteren en vooral passend te maken voor jou.

Dus pak en pen + papier -> schrijf je doelen voor de komende tijd op en ga ermee aan de slag.
Wij staan voor je klaar om je hierbij te helpen.